I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 23 januari 2013

Long time no see

Oj vad längesen det här blev............... långt blogguppehåll.
Vad har hänt?
Tja inte mycket egentligen mest jobb och lite ledighet på det.
Vi har börjat fundera väldigt hårt på hund och tro det eller ej, jag som är hundmänniskan i den här familjen bromsar hårt som attan. Jag tycker det fattas tid för oss och anser inte att det är rätt mot en hund/valp att få hem den, vara hemma i ett par veckor, lämna den till hunddagis/dagmatte. Vilken prägling får hunden då?
Sen vet jag att det är jag som får ta smällen med hunden, gå ut med den, stressa hem från jobbet för promenaden. Klippa klor, ge den mat, osv osv. Sambon är väldigt glad för djur men jobbar åt helskotta för mycket och för långa pass. Han åker hemifrån sex på morgonen och är hemma sju-åtta på kvällen om han kommer hem! För närvarande ligger han ute på hotell, ibland tre fyra dagar i veckan. Det är lätt att skaffa hund då :-)

I förra veckan var jag inne och opererade bort allt fladder från magen, så just nu är jag hemma och skräpar ett par veckor.
Ont har jag inte och har inte haft på hela tiden men det är stelt o stramt och svullnar upp framåt eftermiddagen.
Nu har jag dyrt o heligt lovat mig att detta är sista operationen på många, många år (ta i trä) Fyra operationer på ett år räcker länge åt mig!

Herregud ! Råkade kolla på termometern nu -20 ute! Inte konstigt att jag frös som satan när jag var nere på stan hos distriktsköterskan för att få min vanliga B12-spruta nu på morgonen.
Jag trodde nästan att näsan skulle ramla av när jag väntade på bussen nu på morgonen.
Tror att jag skippar den dagliga promenaden ett par timmar om jag överhuvudtaget kommer ut idag, jag har ju trots allt knatat en bit nu på morgonen .-)

1 kommentar:

Min väg tillbaka sa...

Hej! & lycka till med operationen du gjort.
Hundar är underbara djur, men som du skriver kräver dom mycket tid. Därför har jag istället en katt, som är mer självständigare :)