I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 12 april 2012

tyck synd om mig - dag

Idag är det synd om frun i huset, sitter här i soffan och bara sitter och ligger och sitter och ligger.
Jag har under flera år haft problem med ett knä (ja ja jag har haft problem sen jag var typ 25 och opererat bägge knäna) men iaf så har det under åren blivit värre och värre. Jag kan inte räta ut benet helt eller böja det helt. sitta på huk är uteslutet tex. Gå ner på knä gör jag helst inte osv.
Jag har sökt läkare ett antal gånger och bara fått beskedet att det är din artros efter operationerna som blivit värre men nu gav jag mig fan på att jag måste ha hjälp.
Ett par nya röntgen bilder senare så kom jag till en läkare som klämde och drog, hummade lite och konstaterade att det där såg ju inte bra ut.
Näähää sa jag lite smått ironiskt.
Tja fick jag till svar att hade du varit sjuttio eller nåt hade vi bytt ut hela knäet och satt in en protes för det är så kasst.
Vi testar med cortison istället sa ljushuvudet till läkare....
så nu sitter jag här med ett knä som är fullpumpat med cortison och bedövningsmedel och har ännu värre ont.
Fast dom har iofs lovat att det ska gå över tills i morgon .-/
Det blev order på soffvila resten av dagen och vila i morgon. Sen ville han att jag skulle vila upp knäet till på måndag också. men då stoppade jag med a tt jag skulle jobba hela helgen *suck*
Helst inte tyckte han då. Till sist fick jag jobba om jag kunde byta vandringarna mot receptionsarbete där jag kunde sitta så mycket som möjligt, så nu ska jag fjäska för Martin så att han får ta vandringarna :-)

Så idag är det  tyck synd om mig dag för jag har ont i knäet och sen saknar jag lillpöjken så otroligt idag...

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

tröst tröst tröst tröst tröst

I min värld sa...

Tack Det behövdes!! :-)