I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 10 januari 2014

Första veckan

Alltså första veckan med jobb på det nya året. 
Den har varit blandad med världens utskällningar av besökare som inte fick plats på en föreläsning. Det enda som var bra med det var att ledningen har insett att det måste finnas mer folk på plats vid dessa evenemang. 
Jag är en garvad servicemänniska som varit med länge och jag bryr mig inte om att folk skäller på mig i min egenskap av värd. Men jag måste nog säga att det här var på gränsen till upplopp med personangrepp på mig. Det var ytterst nära att jag tappade mitt mantra ett par gånger. Mantrat som går i mitt huvud i såna situationer är"tyst min mun så får du socker" 
Allt för att slippa gå i konflikt med kunden. 
Nu är det fredag o jag har intagit soffan med sikte på star trek filmen kl nio fast risken är väldigt stor att jag kommer att däcka efter en kvart. Jag gör som vanligt kollar på reprisen dan efter 😊

Inga kommentarer: