I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 16 september 2013

Fryser

Är det arbetsmiljörisk när man fryser så man skakar varenda dag på jobbet? För det är vad jag gör, fryser. Händerna är iskalla o hela jag känner mig som en isbit. Detta trots tjocktröja o kofta, hela sommaren gick jag med kofta på mig, i tjugofem graders värme! Det var så att jag gick ut o ställde mig på gatan utanför för att få i mig värme.

Idag blev det iaf klart att jag åker på en operation till. Jag hittade ju ett bråck i våras på magen o under sommaren har det dykt upp ett till neråt ljumsken till. Idag var jag på kirurgen och är nu anmäld till operation. Sen får vi väl se vilket århundrade de får tid att göra den, de har ju dragit in på det mesta på grund av sköterskebrist = det går inte att ha vårdplatser öppna utan sjuksköterskor.

1 kommentar:

Sus sa...

Du kan komma till mitt jobb. Där åker luften ut. Aldrig in. Kvalmigt och för jäkligt.

Operation..jobbigt, men nödvändigt! Kram till dig