I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 25 februari 2013

Livet är kort!

För somliga är det kortare än förväntat, idag funderar jag över livets förgänglighet och är lite allmänt ledsen. 
Min mamma ringde i morse för att tala om att sonens gudfar, min före detta svåger, vår fina Jimmy har gått bort hastigt och lustigt. Hans gitarrer har tystnat för alltid.
Hans sambo hittade honom sittande i soffan, död, när hon kom hem. 
Jag tänker på hans barn och hans sambo som har mist en otroligt underbar människa. Hans elever som har mist en underbar lärare. 
Vi är många som helt plötsligt inser att något fattas oss. 
Han fick ett kortare liv än förväntat då han bara var 62 fyllda. 
Vila i frid Jimmy! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland stannar livet upp....och man inser hur kort livet är.
Man vet aldrig när det tar slut.
Hoppas du ändå får en bra dag!

Cici sa...

Så sorgligt, jag beklagar sorgen!