I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 30 oktober 2012

Blandad kompott

Snart är det två år sen min resa började och fortfarande har jag inte vant mig vid att se ut som jag gör :-)
Satt och tittade på kort med sambon i helgen och roade mig med med att jämföra lite....
So here it comes ......
  
jag vet ....gräsliga bilder men man får en liten uppfattning om hur jag såg/ser ut 
Det där är dryga 60 kilos skillnad.......

Idag får jag (äntligen) hämta våra ringar och trots feber så ska jag faktiskt ge mig ut och göra det. Det är på tiden att vi får dom nu *mutter*
Sambon har börjat pendla till Sandviken och sova borta ett par tre nätter för något stort projekt, lugnt och skönt hemma men ack så tråkigt. Jag har ju ingen alls att skälla på när det står disk på diskbänken ....
Det ger liksom inte lika mycket att muttra på mig själv när jag slarvar :-)
Torsdag morgon sitter jag på tåget ner till mamsen för vi ska fira hennes 70-års dag. Sambon sitter fast i sitt projekt så han får köra bilen ner på fredag em. Jag o mamsen ska laga mat och städa hela fredagen inför kalaset på lördagen. Ja det blir väl lite firande av mig och min 50-fylla och vår förlovning också kan jag tro.
Nu hoppas jag mest på att feber o huvudvärk ska ge med sig till på torsdag morgon.
Förresten så bidde det klart på jobbet nu att jag o min kollega får fortsätta jobba 95 % (vilken fjantig procent!) och med all övertid vi har så blir det heltid o lite till.
Mot soffan o filten för att kurera mig!

5 kommentarer:

Paula sa...

Duktigt gjort att gå ner så mycket i vikt! Håller tummarna för att du tillfrisknar fort.
Kram!

Sus sa...

60 kg är vääääldigt mkt! Skönt!

Cici sa...

Det är verkligen skillnad mellan bilderna och jag hoppas att du mår bra av förvandlingen. Det måste vara lite chockartat för kroppen med en sån drastisk förändring på så kort tid.
Lite intressant det här att ens bloggvänners mammor är i min åldersklass, hm. Gratta "Mamsen" på högtidsdagen och ha ett riktigt trevligt kalas!

Ting sa...

Vilken jädra skillnad!
Helt fantastiskt!

I min värld sa...

Tack alla! Det känna bra och om det vore möjligt så känner jag mig 60 år yngre oxå 😄