I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 26 juli 2012

Road trip

Vi tog en roadtrip som sagt. Åkte utan mål eller nästan iaf. Vi började i Ullared vidare till Möns Klint därefter Tyskland för att åka vidare till Holland och Amsterdam och eftersom alla bilder hamnade i oordning *typiskt* får ni försöka reda ut ordningen själv *S* Vi hade en underbar trip och bodde i tält hela tiden förutom en natt i Tyskland vi funderade på att fortsätta söderut men kom fram till att vi inte skulle hinna hem i tid :-) Vi såg mycket, Anne Franks hus, Historiska museet, Fördämningen som stoppar havet i Holland och hela Holland är fullt av kanaler på härsan och tvärsan. Mycket vatten är det.
Möns klint är vår enda besvikelse och då inte för naturens skull utan snarare för att vädret var kasst, ösregn i tre dagar sen när det äntligen klarnade upp och vi skulle jogga upp till klinten för att klättra ner på stranden och vandra lite så sprang jag omkull och vrickade foten rejält (jag kom ca 1km innan jag gick omkull, det var bara att hoppa tillbaks till tältet och låta sambon springa vidare själv men förutom det var det en underbar resa :-)
Volldam en liten medeltidsstad vi passerade i Holland och strosade lite i
Ljuset i tunneln passagen mellan Sverige/Danmark
Sambon njuter av en äkta tysk öl efter en dags körning
Äntligen kom det fina vädret! En camping i norra Holland
Väl i Amsterdam så var kanalbåtarna det som fick första tjing
Tillbaks i Danmark ..... Möns klint, gissa om det var brant!!
och åter till Amsterdam.... Kanalen med alla mysiga hus OCH 34graders värme samt en luftfuktighet på hundra % ca *pust*
Ostar utanför en butik i Amsterdam ostarna var över en halvmeter i diameter
Lite mys i tältet på kvällen är helt ok

1 kommentar:

Cici sa...

Trots en del dåligt väder och stukad fot verkar ni ha haft en trevlig road-tripp.