I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 7 september 2010

veckans enda "lediga" dag

Idag är jag ledig....... hmm ledig o ledig, jag ska jobba ikväll för det är någon sponsorkväll men jag börjar inte förrän 17.30 så då är jag väl ledig?

Frissan är avklarad för denna gången, hyfsat snyggt resultat måste jag nog säga. Klippning, slingning, ögonbrynsfärgning o lite plockning á 660 kr.
Det där med att plocka ögonbryn är i mitt tycke lite överdrivet men jag har lovat frissan att hon ska få hållas på ett vilkor.......hon får absolut inte tunna ut dom till små smala streck utan endast plocka sånt som ligger "utanför". Det tar henne ca tre minuter så jag får väl stå ut :-)

Det kommer att bli en lugn vecka här och jag måste ordna lite hundvakt också för torsdagen då jag jobbar i tio timmar, sambon sitter i stockholm o jobbar den dan. Så det blir lite länge för vovvisen att vara själv.

Idag har jag ätit något som jag har längtat efter länge. Bruna bönor och fläsk, jisses vad gott det var! Nu är jag stoppmätt för givetvis satte jag i mig för mycket. En hundprommis på detta så alla bruna bönor o fläsk landar där dom ska sen en timme eller två på soffan med en bra bok. Det låter som en bra idé i mina öron

Inga kommentarer: