I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 28 september 2010

En ledig dag igen

Vilken tur att det inte är så långt mellan de lediga dagarna :-)
I lördags var vi och såg queens musikal We will rock you. Något som kan rekommenderas, publiken stod upp och applåderade.
Söndagen var bara jobb, jobb och åter jobb, måndagen också förutom att jag klev in till min husläkare så att han fick ta ett Hb på mig och Hurra!! Det hade stigit till 126 så nu är jag som en ny människa igen, återstår bara att se vad sjukhuset vill hitta på med mig.

Idag var det månadens "roligaste" dag, räkningsdags.... bläääää. Sen blev det storhandling, vem sjutton är det som kommer hit och äter upp vår mat? Den verkar alltid vara slut när jag öppnar kylen.

Sonen kommer upp på höslovet vecka 44 och sen på jullovet över julen. Tågbiljetterna har jag fixat redan till bägge tripperna. Tydligen var det fler som tänkte som jag så biljetterna runt nyår var mer eller mindre slut. Det blev en skitdyr biljett tillbaks till skåneland för honom.

Kvällens mat står och puttrar på spisen: Pannbiffar med fetaost och purjo, svampsås (till 16års förskräckelse) och potatis tror jag att det blir eller nåt annat får se vad som sinnet känner för idag :-)

2 kommentarer:

conny sa...

Skönt att du känner dig bättre! Man blir riktigt sugen när du beskriver din kvällsmat.

I min värld sa...

Tackar:-) Jag är väldigt bra på att laga mat ....om man bortser från kinkiga barns avversioner :-)
och ja ....jag känner mig bättre ska bara få fart på kondisen igen den försvann när blodvärdet var så lågt :-/