I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 30 maj 2013

Ärligt stulet :-)

Snodde den här listan från Sus  Jag är ingen fan av listor men är det inte för långt och omständigt så funkar det........

Då kör vi: 

Längtar jag efter: 
Sonen mest av allt men han är en stor pojke nu och behöver inte mamma så mycket längre.
Just nu är glädjen stor för han dyker upp veckan innan midsommar med sin flickvän och stannar över hela helgen, behöver det nämnas att mamma har  tagit ut lite semester? Just det..........semester längtar jag otroligt mycket efter......helst ett par tre år eller mer.

Är jag ledsen för:
Ibland kan jag bli ledsen över att sambons barn är som dom är (två av tre då) men jag orkar knappt bry mig längre utan tänker mer: väx upp nångång och släpp tonårsfasonerna! Det roliga där är väl att jäntan som var värst när hon bodde hemma är den som har vuxit upp o släppt tonårsfasonerna, hon är den som frivilligt kommer hem o dricker kaffe samt ringer då och då :-) 
Ibland är jag  lite sorgsen över att jag aldrig läste till sjuksköterska som jag tänkte göra då hade jag kanske klarat av att jobba inom sjukvården längre men jag trivs ändå bra på mitt nuvarande jobb


Är jag glad för:

Min sambo
Min son
Mitt jobb (ibland) 
Vårt nya hus
Att jag är någotsånär frisk och orkar med att motionera  igen. 

Äter jag helst:

Fisk i alla former
Skaldjur 
MAT!

Ser jag framemot med skräckblandad förtjusning:

Att sonen ska köra själv hit upp (femtio mil enkel resa) 
Att jag ska boka tid för ett fallskärmshopp, en försenad femtioårs-present.

Är det finaste jag vet:

Sambon!! Min själsfrände och bäste vän och ja ni vet :-)
Sen finns det massor med annat också men han är nummer ett.

Läser jag: 
Just nu serien om Games of thrones. Fantasy, bra skit. 

Är jag stressad över: 
Nu? inget direkt mer än sonens bilkörning då :-)
men det är mer en oro i allmänhet....

Lyssnar jag helst på: 
Allt från fågelkvitter klockan fyra på morgonen till hårdrock och allt däremellan. Sånt beror på humöret hos mig. 
Just nu lyssnar jag på en hel skolklass som skriker det värsta dom kan på lekplatsen utanför fast det är å andra sidan inget jag väljer att lyssna på frivilligt :-)

Drömmer jag om:
Ett långt och lyckligt liv (och någorlunda friskt) med sambon samt en tidig pension så vi kan njuta av ledigheten. 

Blir jag nostalgisk över: 

Ungdomen ..........när jag märker att jag inte är ung längre :-) 
Jag har inget emot åldern men jag gillar inte bieffekterna, jordens dragningskraft, att orken tryter och att det tar emot här o där ibland. 




1 kommentar:

Sus sa...

Vad kul att läsa!