I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 27 februari 2013

Det går bra nu ....

Kände mig konstig i lördags men knatade iväg till jobbet ändå.
Kände mig ännu mer skum i söndags, yr, matt och svårt för att andas/tryck över bröstet. Plikttrogen är jag ju så jag knatade iväg till jobbet ändå men jag rörde mig rätt försiktigt hela dan.
Jag är ju som jag är så jag tänkte bara att det där går ju över och jag är ledig på måndag...

Jobbigt att röra sig, jobbigt att andas med jämna mellanrum, yr o matt. Igår ringde jag husläkaren och fick komma på stört, det togs EKG och prover för lungemboli (propp) inget visade något, Fler prover togs och jag påpekade hela tiden kan det ha med att göra att jag har brist i järndepåerna?
Till sist sa läkaren att ja det kunde det ha så nu inväntar vi fler provsvar och ev. får jag åka in och "tanka" järn.
En av många anledningar till bristen är taskigt upptag på grund av min GBP och att jag under ett år har varit med om ett antal operationer så till sist har väl kroppen knaprat på resurserna för att orka med att driva runt systemet.....

Tyvärr går jag här hemma och har dåligt samvete för att jag inte orkar jobba, en av mina arbetskamrater ringde precis o undrade om jag kom imorgon? Hm njäe det tror jag inte tyckte jag, hurså? Jo vi har inga timvikarier och det är totalt kaos på jobbet för att vi inte har någon som kan jobba.
Så nu får jag åka till jobbet vid tre-fyra tiden och jobba till åtta på kvällen, det är väl enda lösningen som finns eftersom jag inte orkar att jobba hela dan.
Just nu känner jag att jag nog behöver lägga mig ner lite för nu är jag skumt yr och groggy igen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ska du ha dåligt samvete för att du mår dåligt! Du borde inte behöva vara den som löser personalproblem. Dessutom tycker jag inte att man ringer en kollega och pressar dom tll att jobba!
Var rädd om dej!!
Kram!

Cici sa...

Jag hoppas att du stannade hemma tills du kände dig piggare!

Dehäreja sa...

Hittade dig inne hos Byrackan...

Din arbetskamrat borde absolut bara ringa och höra hur det var med dig lite då och då... MEN inväntat din friskanmälan!
Ta hand om dig och stanna hemma tills DU känner att DU orkar jobba!

TA HAND OM DIG!