I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 29 januari 2013

Vardagslunk

Sambon har gnällt nu under en lång tid över att han sakta men säkert ökar i vikt och eftersom han är reklampelare för ett företag som sysslar med viktminskning (lång historia men han tillhör en av deras mest framgångsrika bantare) så har jag tjatat om att vänd dig dit och be dom hjälpa dig. Nu har han gjort slag i saken och nu lider vi ihop :-)
Jag lider mest i mina öron då han hela tiden tjatar pratar om viktminskning och vad han ska äta respektive inte äta. Just nu har han dragit till Sandviken för jobb och kommer hem i slutet av veckan så jag får vila mina öron lite :-)
Hans problem (precis som mitt var) är att han inte klarar av att begränsa maten/godiset. Han kan inte ta lite utan vräker på för fullt. Lösgodisaffärer är ett big no no för hans del, går han in där kommer han ut med godis för nästan hundra kr som bara försvinner fortare än kvickt. Sen gnäller han hela dan efter för att han har ont i magen och mår dåligt.
Så nu hoppas jag bara på att min mage läker kvickt så jag kan jaga honom lite i motionsspåret och på gymmet igen.
Såg att det fanns ett lopp på en mil som går nu i vår här i stan, jag tänkte att vi skulle anmäla oss till det. Numera kan jag springa åtta km då borde en mil inte vara så svårt?
Det borde kunna gå på lite ren o skär vilja.

Sonen ja...........han har klarat teoriprovet för körkortet och ska köra upp på tisdag om en vecka så nu är mamma nervös. Han har stora planer på att köra hit så fort han har fått kortet men tro inte att det är mamma som drar nädå här är det kompisar som vill lana ...........Hmmm
Jobb har han inget fått utan just nu har han en praktikplats på nån maskinstation och kör traktor med olika tillbehör som snöplogar, vagnar och andra konstiga saker. Han trivs så jag hoppas att han får fortsätta ett tag. Fast jag tycker ju att han kan söka jobb lite närmre mamma för saknaden är stor.

Idag blir det till att ställa till med stortvätt och allmänt röj här, bäst att passa på när jag är själv hemma så jag får ha det snyggt ett par dagar, mycket kan man säga om sambon men han är inte så välordnad när det gäller prylar o papper, han dräller mycket om man säger så........


Inga kommentarer: