I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 31 december 2011

Gott Nytt År!!

Det har varit en hektisk jul och nyår. Vi har packat, röjt, sorterat och slängt. Nu är garaget tömt på det som vi kan tömma innan flytten, alla böcker är packade, allt "finporslin" är packat och vi lever i början av ett kaos av flyttkartonger......hmm.
Fast idag/kväll tar vi det lugnt med god mat och mys i soffan bara sambon o jag.

 Det här blir vår meny ikväll:
  • Laxröra med gräddfil o lime i glas
  • Mannerströms? kycklingrullader med parmesanpuré
  • Semifreddo med Odensenougat
Satt i soffan o spekulerade över året som gått (precis som alla andra) en lista på den blandade kompotten här....
2011 var året då
  • Jag tappade 50 kg?! Fatta! 50 jävla kg har försvunnit?!
  • Jag sprang Blodomloppet!
  • Jag fick fast anställning på museet
  • Vi sålde huset OCH köpte ett nytt!
  • Min älskade Joey fick avlivas *snyft* Jag sörjer honom fortfarande....
  • Alla barn flyttade hemifrån (mer eller mindre)
  • Då jag/vi körde 120 mil på mc på tre dagar (snacka om ont i röven!)
  • Sambon och jag har kommit in i ett harmoniskt leverne (jodå vi grälar fortfarande så stickor o strån ryker) men vi är mer överens än tidigare.
  • Jag lever ett mer aktivt liv än tidigare, 50 kg mer aktivt så att säga :-)
  • Jag hamnade på operation än en gång för en misstänkt tumör på äggstocken och blev i "förebyggande" syfte av med en äggstock, livmoder och äggledare. (Tack någon, för att det inte var en tumör!)
  • Jag får äta hormoner för att klara "kärringvallan" ett billigt pris? med tanke på att det inte var någon tumör.
  • Jag färgade håret för första gången för att slippa de grå. (fåfäng jag? nääääää)
Det var lite av vad som hände i år, stort som smått. Jag skulle nog kunna rabbla ett tag till men detta var vad jag kom på i hastigheten.

Ett Gott Nytt År Till Er Alla !

Inga kommentarer: