I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 2 december 2010

fullt ös

är det här idag.
Städning, röjning, lakansbyten, tvättmaskinen går för fullt.
Jansson ska fixas under dagen, lite julgodis också om orken finns kvar så dags.
Imorgon ska jag till Ikea dårarnas paradis, med en kompis som inte har bil så jag har lovat att ställa upp som chaffis.
Sen är det bara helgen kvar innan jobbet börjar igen, Hjälp vart tog tiden vägen?

Förresten igår var vovven och jag på vår första riktiga (nåja) långpromenad sen operationen, kallt satan var det och det var nästan så jag ångrade mig på halva vägen men vi kämpade oss runt trots kalla näsor och förfrusna fingrar o lår.... Ja lår för det var nog där jag frös mest tror jag, som den skåning jag är så har jag aldrig förstått vitsen av långkallingar o överdragsbyxor, skulle tro att jag inte ens äger nåt sånt.
Fast nu funderar jag skarpt på långkallingar om den här kylan ska fortsätta, igår var det -20 och idag ungefär lika mycket *brrrrrrrr*

3 kommentarer:

Cici sa...

Men människa! Menar du att du går ute i minus tjugo utan vare sig kallingar eller täckbyxor?!! Varför ska man plåga sig på det viset? Skaffa ett par rejäla överdragsbyxor, finns i sportaffärerna, och njut av vintern, vetja´.

Madelene sa...

Ja inte är de särskilt varm inte, inte ens i skånelandet.. Tänka på lång-fillionger till denna vinter kanske är en bra ide. =)

I min värld sa...

hm till långkallingar kan jag nog tänka men där går gränsen tror jag. Har alltid hatat överdragsbyxor och har någon enstaka gång lånat sambons och nära på dött på kuppen av värmeslag :-)